Ny bom

3. Maj 2004 22:53
Teknik udvalget arbejder for tiden med at få erstattet den eksisterende bom med en af standarden typen.

Det blev besluttet på sidste generalforsamling, at det var den vej, vi gerne ville gå, for at få en bedre spækhugger.

Det originale runde rør samt alle de designede spækhugger-beslag er dyre og ikke tidssvarende med, hvad man ellers finder som standard i dag. F.eks. er vores originale kickingstrap system den typiske årsag til at bommene brækker.

Et meget væsentligt argument for det nye bomprofil, er at det ikke må give nogen fartforskel i forhold til den originale bom. Vi ønsker ikke at kaste de kapsejlende spækhuggere ud i akut ny investering af bom, men det er snarere noget man kan overveje den dag, at den originale bom brækker.

Derfor har 109-Canasta fået en dispensation til at sejle sæson 2004 med en standard bom fra John Mast. Yderligere har teknik gruppen et forslag til ændring i klassereglerne til generalforsamlingen.

Forslaget kan læses her:
Forslag til nye klasseregler for bommen

Skrevet af

Køb og salg

SWE 118 till salu (19-12-2024)
Priset är 150 tusen sek. Prutat och klart Späckhuggare från 1979 - …
Cockpittelt (14-12-2024)
Rødt cockpittet fra spækhugger racing. TELTET ER MEGET LIDT BRUGT. DET…
Pulpit (22-11-2024)
Det verkar som att många tar bort sin pulpit fram jag är intresserad om…
Købes. Landevejstrailer (12-11-2024)
Jeg leder efter en god landevejstrailer til Spækhuggeren. Er der nogen …
NY SPÆKHUGGER (15-10-2024)
Næsten nye Spækhuggere (DEN 12 og DEN 114). Nyt dæk, aptering, hynder, …