Ny bom

3. maj 2004 22:53
Teknik udvalget arbejder for tiden med at få erstattet den eksisterende bom med en af standarden typen.

Det blev besluttet på sidste generalforsamling, at det var den vej, vi gerne ville gå, for at få en bedre spækhugger.

Det originale runde rør samt alle de designede spækhugger-beslag er dyre og ikke tidssvarende med, hvad man ellers finder som standard i dag. F.eks. er vores originale kickingstrap system den typiske årsag til at bommene brækker.

Et meget væsentligt argument for det nye bomprofil, er at det ikke må give nogen fartforskel i forhold til den originale bom. Vi ønsker ikke at kaste de kapsejlende spækhuggere ud i akut ny investering af bom, men det er snarere noget man kan overveje den dag, at den originale bom brækker.

Derfor har 109-Canasta fået en dispensation til at sejle sæson 2004 med en standard bom fra John Mast. Yderligere har teknik gruppen et forslag til ændring i klassereglerne til generalforsamlingen.

Forslaget kan læses her:
Forslag til nye klasseregler for bommen

Skrevet af

Køb og salg

Genua til salg fra DEN 109 (29-11-2019)
Ullman fiberpath fra 2017 med slidlag af tafata på den ene side. No.1...
Spiler til salg fra DEN... (29-11-2019)
Ullman max. spiler, blå, 2015. Justerbare lidseliner i alle lig. DM...
Fok Genua og et Storsej... (20-11-2019)
En Bojsen-Møller fok , nr. 4 Dm. 17, 1 i 18 og 3 i19, med andre ord e...
Spækhugger sælges (15-11-2019)
DEN 565 Family, Manitou M, kan afhentes for kr. 7.000. Bygget 1987. S...
JULEGAVER (29-10-2019)
1/2 model af din spækhugger